Jumaat, 18 Mac 2011

Situasi 38

Publisiti Murahan

Heboh satu nusantara apabila tersebarnya video lucah Ariel, Peterporn dengan dua aktres terkenal. Tidak hairanlah jika nama Ariel menjadi popular dalam enjin carian utama di internet, Google. Majalah hiburan dan akhbar harian juga tidak melepaskan peluang menyiarkan cerita panas ini.

Liputan kes liwat Anwar Ibrahim mendapat liputan luas dimuka akhbar tempatan. “Can I Fuck You”, antara tajuk dihadapan akhbar harian. Pembaca pula boleh berimaginasi dari artikel kes liwat ini termasuk kanak-kanak. Pemberian kondom percuma adalah langkah yang diambil oleh kerajaan dalam usaha mengurangkan pesakit AIDS. Berita ini dipapar hadapan di semua muka depan akhbar pada satu masa dahulu. Kanak-kanak tertanya, apa itu kondom?

Mangga adalah majalah playboy versi Malaysia yang laris dalam kalangan remaja. Tiada ada apa yang menarik dalam majalah tersebut kecuali gambar-gambar seksi penggiat seni tanah air kita.  Metro adalah surat khabar harian yang paling laris di Malaysia. Apa rahsianya? Muka depan kena cerita pasal seks, bomoh, pelacur, khalwat, tangkap basah, dan lain-lain. Pendek cerita Utusan dan Berita Harian perlu mengguna resepi ini kalau nak tarik pembaca.

Kerajaan harus mengawal media-media daripada menyiarkan pekara yang berunsur seks. Pihak media itu sendiri harus berhemah dalam mencari untung. Jangan jadikan 'aib' manusia sebagai sumber periuk nasi.



IIR: Meluat dengan akhbar Harian Metro yang semakin melampau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan